Aspirantskiy Vestnik PovolzhiyaAspirantskiy Vestnik Povolzhiya2072-23542410-3764Samara State Medical University2481910.17816/2072-2354.2013.0.7-8.67-69Research ArticleAesthetic space in marketing: methodological approachesStepanovaM V-15122013137-8676911032020Copyright © 2013, Stepanova M.V.2013This paper analyzes the methodological approaches to the study of the aesthetic space of marketing. The author studies the conceptual boundaries of the aesthetic space of marketing in the modern industrial society. The author comes to the conclusion that the functional status of marketing today is associated with the formation of an aesthetically appealing images of goods.aesthetic spacemarketingsocial marketing beingэстетическое пространствомаркетингсоциальное функционирование маркетолога[Филиппов А.Ф. Социология пространства. Изд.: Владимир Даль, 2008. - 290 с.][Бурдье П. Социология социального пространства: пер. с франц. М.: Институт экспериментальной социологии; СПб Алтейя, 2007. - С. 16.][Шатунова Т.М. Социальный смысл онтологии эстетического (опыт оправдания красотой). / Т.М. Шатунова. – Казань: Казанский государственный университет им. В.И. Ульянова-Ленина, 2007. - С. 15.][Борисова Т. В. Влияние рекламы на формирование эстетической составляющей товара в техногенной цивилизации (философско-экономический аспект) / Высшее образование, бизнес, предпринимательство 2012. СамГТУ, Самара, 2012. - С. 48.][Беркли Д. Философские заметки: пер с англ. М.- Мысль, 1998. - С. 171.]