The education institution as the whole social system: structuring andintegrating elements



Cite item

Full Text

Abstract

In article the integration and structurization functions realised by institute of formation in a society reveal. Integration is thus interpreted in terms of the structurally functional approach as «nonspecific function», the pursuing aim of reproduction of a sociality.

About the authors

Anastasia Victorovna Filatova

References

  1. Кусжанова, А.Ж. К теории образования: философские и социологические проблемы. - Оренбург: Оренбургский политехнический ин-т, 1993. - 273 с.
  2. Гершунский, Б.С. Философия образования ХХI века: В поисках практико-ориентированных образовательных концепций // Институт теории образования и педагогики. - М.: Совершенство, 1998. - С. 28.
  3. Юсупова, О.В. Пути и средства междисциплинарной интеграции. - Самара: Изд-во СГАСУ, 2006. - С. 160-161.
  4. Ахиезер, А.С. Социокультурное прогнозирование динамики России: микро- и макроуровни // Куда идет Россия? Альтернативы общественного развития. - М.: Аспект-Пресс, 1995. - С. 262-267.
  5. Ахиезер, А.С. Социокультурное прогнозирование динамики России: микро- и макроуровни // Куда идет Россия? Альтернативы общественного развития. - М.: Аспект-Пресс, 1995. - С. 263-266.
  6. Юсупова, О.В. Пути и средства междисциплинарной интеграции. - Самара: Изд-во СГАСУ, 2006. - С. 213-215.
  7. Кастельс, М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура / Пер. с англ. О.И. Шкаратана.- М.: ГУ ВШЭ, 2000. - С. 112.
  8. Хантингтон, С. Кто мы? Вызовы американской национальной идентичности / Пер. с англ. А. Башкирова. - М.: ООО «Изд-во АСТ», 2004. - С. 214.
  9. Хантингтон, С. Кто мы? Вызовы американской национальной идентичности / Пер. с англ. А. Башкирова. - М.: ООО «Изд-во АСТ», 2004. - С. 214.
  10. Кара-Мурза, С.Г. Манипуляция сознанием.- М. 2000. - С. 112.
  11. Моль, А. Социодинамика культуры. - М., 1995. - С. 44.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2009 Filatova A.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies