The organization of independent activity of agricultural students as a way to preserve health
- Authors: Donich PV1
-
Affiliations:
- Issue: Vol 14, No 3-4 (2014)
- Pages: 78-81
- Section: Articles
- URL: https://aspvestnik.ru/2410-3764/article/view/24537
- DOI: https://doi.org/10.17816/2072-2354.2014.0.3-4.78-81
- ID: 24537
Cite item
Full Text
Abstract
The article presents the experience of organization of agricultural students’ independent activity as a way of preserving their health according to its components: moral, emotional and psychological, social, physical. Used forms of work have allowed the students to raise the health level.
References
- Сергеенкова В.В. Управляемая самостоятельная работа студентов и модульно-рейтинговая и рейтинговая системы: Учебно-методическое пособие. - Мн.: УП «Технопринт», 2003. - 118 с.
- Конопкин О.А. Психологические механизмы регуляции деятельности. - М.: Наука, 1980. - 256 с.
- Середа Е.И. Практикум по межличностным отношениям: помощь и личностный рост. - СПб.: Речь, 2006. - 224 с.
- Фопель К. Психологические группы: Рабочие материалы для ведущего: Практическое пособие. - М.: Генезис, 2004. - 256 с.
- Паринова Г. К. Компонентный состав продуктивно-обобщающей образовательной деятельности студентов педвуза / Г. К. Паринова // Известия Саратовского университета. Новая серия, Серия: Философия. Психология. Педагогика. - 2011. - Вып. 2. - С. 90-94.