Political advertising in election campaign
- Authors: Zimin VA1, Zimin VA1
-
Affiliations:
- Issue: Vol 12, No 3-4 (2012)
- Pages: 164-167
- Section: Articles
- URL: https://aspvestnik.ru/2410-3764/article/view/25568
- DOI: https://doi.org/10.17816/2072-2354.2012.0.3-4.164-167
- ID: 25568
Cite item
Full Text
Abstract
In article the role of political advertizing in formation of public opinion at voters is shown, its functions are named. Various forms and kinds of political advertizing in the course of election campaign carrying out reveal. Features of the last parliamentary elections of 2011 are considered.
References
- Феофанов О. А. Реклама: новые технологии в России. СПб.: Питер, 2000. - С. 264.
- Шарков Ф. И. Политический консалтинг. 2-е изд. - М.: Дашков и Ко, 2006. - С. 228-229.
- Песоцкий Е. Е. Современная реклама. Теория и практика. - Ростов-н/Д : Феникс, 2001.
- Комсомольская правда. 2011. 24 ноября. 1 декабря.
- Невская Т., Флажкова А. Выборы без выбора? // Аргументы и факты. Самара, 2011. - № 47. - С. 5.
- Буклет О. Г. Кузичкина. - Тольятти: Авторитет, 2011. 7 ноября.
- Ляпина Т. В. Политическая реклама. - Киев, 2000. - С. 5.
- Аргументы и факты. 2011. - № 45. 9-15 ноября. - С. 2.
- Аргументы и факты. № 46. - С. 7.
- Аргументы и факты. - Самара, 2011. 30 ноября, 6 декабря. - С. 1.
- Чубкова Г. П. Коммуникативные стратегии и тактики государства в области политического рекламирования // Акмеология. 2003. - № 2. - С. 36.
- Данные Центра социального управления, коммуникации и социально-проектных технологий Института социологии РАН, 1999.