Mechanism of theinfluence of TV advertisment onthe formation way of livingof a modern humanbeing
- Authors: Emchenko EP1
-
Affiliations:
- Issue: Vol 9, No 5-6 (2009)
- Pages: 37-40
- Section: Articles
- URL: https://aspvestnik.ru/2410-3764/article/view/25176
- DOI: https://doi.org/10.17816/2072-2354.2009.0.5-6.37-40
- ID: 25176
Cite item
Full Text
Abstract
This article describes information-oriented society defined by dynamic of communicative processes, which lead in many factors for vital world image formation of modern person. The TV advertisement stands out in the rank of image differentiation factors.
References
- Анисимова Т.В. Феномен института рекламы с точки зрения процесса социализации. Взгляд изнутри // Ломоносовские чтения. - М.: Изд-во МГУ, 2002. -№1.-С. 14.
- Лисицкова В.А., Романова И.И. Трансформация системы ценностей молодежи под влиянием СМИ // Ломоносовские чтения. Россия и социальные изменения в современном мире. - М.: Изд-во МГУ, 2004. - Т. 2. - С. 24.
- Мамардашвили М. Проблема человека в философии // О человеческом в человеке. - М., 1989. - С. 8-22.
- Молчанов И., Сороченко В. Детская реклама // «Пси-фактор» библиотека по практической психологии. 2004. URL: http://psyfactor.org/recll5.htm (дата обращения: 20.05.2009).
- Моль А. Социодинамика культуры. - М.: ЛКИ, 2008 г. - 418 с. ISBN 978-5-382-00433-4
- Sergey S. Horuzhy. Synergetic Anthropology as a New Approach to the Method of Humanities // Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences, 2008. - №2 (1). - p. 193-202.