Social efficiency of One day surgerydepartmentin multi-profilemedical institution



Cite item

Full Text

Abstract

One of the basic criteria of the estimation activity of TPI is social efficiency. On the example
of One day surgery department, created in 1998 on the basis of MSU №5, the author carried
out complex research of social efficiency of the given department. The socially-demographic
medical services portrait of the consumer is established. Satisfaction of patients is defined
by quality of medical aid while staying in the department. The patients opinion on state of
health in the postoperative period is studied. On the basis of the received data the author
comes to the conclusion that 84,5 % of respondents prefer surgical treatment in One day
surgery department

About the authors

Lyudmila Anatolyevna Lazareva

Samara state medical university

Email: info@samsmu.ru
Samara state medical university

References

  1. Карлов А.А., Брыксина Н.В., Бадаев Ф.И., Никифоров С.А. Комплексное исследование медицинской и экономической эффективности деятельности детской многопрофильной больницы // Экономика здравоохранения. - 2007. - № 9. - С. 21-24.
  2. Сурмач М.Ю. Социальная эффективность здравоохранения: возможности управления (на примере охраны репродуктивного здоровья молодежи) // Вопросы организации и информатизации здравоохранения. - 2007. № 2. - С. 31-37.
  3. Молчанова Л.Ф., Кудрина Е.А., Выломова С.В. Медицинская, социальная и экономическая эффективность организации работы дневного стационара // Здравоохранение. - 2006. - № 8. - С. 17-29.
  4. Решетников А.В., Астафьев Л.М. Медико-социологический подход к исследованию качества медицинской помощи // Социология медицины. - 2005. - № 1 (6). - С. 32-38.
  5. Антипова С.И., Горячева Е.В. Изучение мнения населения об оказании медицинской помощи в Беларусии // Мед. новости. - 2005. - № 2. - С. 54-56.
  6. Зайцев В.М., Лифляндский В.Г., Маринкин В.И. Прикладная медицинская статистика: учебное пособие . СПб.: 2006. 432 с.
  7. Guntert, B, Patienten zufriedenheit - eine wichtige Dimension des Total Quality Management / B.Guntert, C.Reibnitz, U.Wagner// Public Health Forum 1996. - P. 11.
  8. Мосиенко Н.И., Раннев И.Б., Магомадов Р.Х., Наумов С.С. Особенности оказания медицинской помощи в центре амбулаторной хирургии // Амбулаторная хирургия. - 2007. - № 4. - С. 145-146.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2009 Lazareva L.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies