Social efficiency of One day surgerydepartmentin multi-profilemedical institution
- Authors: Lazareva L.A.1
-
Affiliations:
- Samara state medical university
- Issue: Vol 9, No 3-4 (2009)
- Pages: 178-183
- Section: Articles
- URL: https://aspvestnik.ru/2410-3764/article/view/25301
- DOI: https://doi.org/10.17816/2072-2354.2009.0.3-4.178-183
- ID: 25301
Cite item
Full Text
Abstract
One of the basic criteria of the estimation activity of TPI is social efficiency. On the example
of One day surgery department, created in 1998 on the basis of MSU №5, the author carried
out complex research of social efficiency of the given department. The socially-demographic
medical services portrait of the consumer is established. Satisfaction of patients is defined
by quality of medical aid while staying in the department. The patients opinion on state of
health in the postoperative period is studied. On the basis of the received data the author
comes to the conclusion that 84,5 % of respondents prefer surgical treatment in One day
surgery department
of One day surgery department, created in 1998 on the basis of MSU №5, the author carried
out complex research of social efficiency of the given department. The socially-demographic
medical services portrait of the consumer is established. Satisfaction of patients is defined
by quality of medical aid while staying in the department. The patients opinion on state of
health in the postoperative period is studied. On the basis of the received data the author
comes to the conclusion that 84,5 % of respondents prefer surgical treatment in One day
surgery department
About the authors
Lyudmila Anatolyevna Lazareva
Samara state medical university
Email: info@samsmu.ru
Samara state medical university
References
- Карлов А.А., Брыксина Н.В., Бадаев Ф.И., Никифоров С.А. Комплексное исследование медицинской и экономической эффективности деятельности детской многопрофильной больницы // Экономика здравоохранения. - 2007. - № 9. - С. 21-24.
- Сурмач М.Ю. Социальная эффективность здравоохранения: возможности управления (на примере охраны репродуктивного здоровья молодежи) // Вопросы организации и информатизации здравоохранения. - 2007. № 2. - С. 31-37.
- Молчанова Л.Ф., Кудрина Е.А., Выломова С.В. Медицинская, социальная и экономическая эффективность организации работы дневного стационара // Здравоохранение. - 2006. - № 8. - С. 17-29.
- Решетников А.В., Астафьев Л.М. Медико-социологический подход к исследованию качества медицинской помощи // Социология медицины. - 2005. - № 1 (6). - С. 32-38.
- Антипова С.И., Горячева Е.В. Изучение мнения населения об оказании медицинской помощи в Беларусии // Мед. новости. - 2005. - № 2. - С. 54-56.
- Зайцев В.М., Лифляндский В.Г., Маринкин В.И. Прикладная медицинская статистика: учебное пособие . СПб.: 2006. 432 с.
- Guntert, B, Patienten zufriedenheit - eine wichtige Dimension des Total Quality Management / B.Guntert, C.Reibnitz, U.Wagner// Public Health Forum 1996. - P. 11.
- Мосиенко Н.И., Раннев И.Б., Магомадов Р.Х., Наумов С.С. Особенности оказания медицинской помощи в центре амбулаторной хирургии // Амбулаторная хирургия. - 2007. - № 4. - С. 145-146.