Professional adaptation of a young teacher as a social and philosophical problem
- Authors: Mitina KA1, Mitina KA1
-
Affiliations:
- Issue: Vol 12, No 3-4 (2012)
- Pages: 65-67
- Section: Articles
- URL: https://aspvestnik.ru/2410-3764/article/view/25448
- DOI: https://doi.org/10.17816/2072-2354.2012.0.3-4.65-67
- ID: 25448
Cite item
Full Text
Abstract
Adaptation as process is inseparably linked with the information processes occurring today in the nature and society. Adaptation is possible only in difficult самоорганизующихся the open systems communicating with environment. Our society entered a post-industrial era of the development which is characterized by an accruing flow of information, fast quantitative and high-quality formation of a noosphere. In these conditions process of adaptation of the person in society, in professional activity, in private life is very important.
Keywords
References
- Ащепков В.Т. Профессиональная адаптация преподавателей высшей школы: проблемы и перспективы. Ростов-н/Д., 1997. - С. 144.
- Матушанский Г.У., Фролов А.Г. Проектирование моделей деятельности, личности и непрерывной профессиональной подготовки преподавателя высшей школы. Казань: Казанский государственный энергетический унивеситет, 2009. - С. 8.
- Фромм Э. Бегство от свободы. - М.: Прогресс, 1995. - С. 18.
- Шептенко П.А. Профессиональная адаптация молодого учителя сельской школы в процессе стажировки: Автореф. дис. канд. пед. наук. - М., 1999. С. 112.