Professional adaptation of a young teacher as a social and philosophical problem



Cite item

Full Text

Abstract

Adaptation as process is inseparably linked with the information processes occurring today in the nature and society. Adaptation is possible only in difficult самоорганизующихся the open systems communicating with environment. Our society entered a post-industrial era of the development which is characterized by an accruing flow of information, fast quantitative and high-quality formation of a noosphere. In these conditions process of adaptation of the person in society, in professional activity, in private life is very important.

About the authors

K A Mitina

K A Mitina

References

  1. Ащепков В.Т. Профессиональная адаптация преподавателей высшей школы: проблемы и перспективы. Ростов-н/Д., 1997. - С. 144.
  2. Матушанский Г.У., Фролов А.Г. Проектирование моделей деятельности, личности и непрерывной профессиональной подготовки преподавателя высшей школы. Казань: Казанский государственный энергетический унивеситет, 2009. - С. 8.
  3. Фромм Э. Бегство от свободы. - М.: Прогресс, 1995. - С. 18.
  4. Шептенко П.А. Профессиональная адаптация молодого учителя сельской школы в процессе стажировки: Автореф. дис. канд. пед. наук. - М., 1999. С. 112.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2012 Mitina K.A., Mitina K.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies